 |
|
Autor |
Wiadomość |
BazA
Administrator
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Czw 15:41, 26 Sty 2006 |
 |
Wheelie
Wheelie na skuterze wykonuje się przy małych prędkościach. Oczywiście zależy od tuningu mechanicznego. Załóżmy ,że chcemy wykonać wheelie na seryjnym skuterze. Jadąc ok. 2 km/h stajemy na końcu podestu lub jak kto woli na podnózkach dla pasażera i "wbijamy tył skutera w ziemię" , tzn. powodujemy aby tylny amortyzator ugiął się i jednocześnie dodajemy gazu. Uwaga: zawsze jedną ręke trzymamy na tylnym hamulcu ,abyśmy w porę zdążyli go wcisnąć gdy lecimy do tyłu. Aby przejechać jak najdłuższy odcinek trzeba dobrze wyczuć manetkę gazu. Gdy mamy osiągnięty pewny poziom wysokości ,ruszamy manetką w ten sposób by utrzymać owy poziom. Gdy czujemy ,że lecimy do tyłu lekko wciskamy tylny hamulec poczym znowu dodajemy gazu ,żeby nie stracić poziomu wysokości. Przy większym tuningu wystarczy poderwanie przodu skutera z jednoczesnym dodaniem gazu.
Stand up
Aby wykonać Stand Up'a musimy rozpędzić skuter do prędkości ok. 40-60 km/h. Nie należy się na początku nauki zbyt szybko rozpędzać, ponieważ lekki podmuch wiatru może nas szybko zrzucić z siedzenia. Gdy już rozpędziliśmy do danej prędkości wchodzimy na siedzenie starając się trzymać stopy jak najszerzej, ułatwi nam to stanie. Z reguły Stand Up’a łatwiej się robi na skuterach, które mają twardsze siedzenia jak np. Aerox. Jeśli w skuterze mamy bardzo miękkie siedzenie nogi mogą nam się lekko ‘zapadać’ co może utrudnić nam utrzymanie równowagi. Gdy już mamy nogi na siedzeniu próbujemy powoli podnosić się do góry, puszczając tym samym kierownice. Gdy boimy się na początku puścić kierownicy możemy złapać się lekko za lusterka, pozwoli to nam wyżej się podnieść i mieć kontrole nad tym gdzie skuter jedzie. Później gdy już trochę poćwiczymy, będziemy mogli bez obaw puścić kierownicę i wyprostować nogi. Pamiętajmy również o tym , aby stanąć na tej części siedzenia na której siedzi kierowca, ponieważ w razie lekkiego zachwiania się lub podmuchu wiatru mamy z tyłu miejsce aby zrobić mały krok. Chyba nie trzeba także przypominać , żeby wykonywać to ewolucję na płaskim asfalcie, bez żadnych dziur ani wystających studzienek.
Przyjmijmy schemat ćwiczeń:
1. Nauka jazdy bez trzymanki normalnie siedząc na siedzeniu.
2. Nauka jazdy na stojąco na podestach
3. Klękamy na kolanach na siedzeniu.
4. Stoimy w pozycji "na Małysza" na siedzeniu.
5. Stoimy na siedzeniu trzymając się za lusterka.
6. Stand up.
Poradnik Stand Up`a napisany przez: Fibe i Anoma.
Jeśli ktoś chce się przypodobać na forum ,może napisać poradnik do Stoppie.
Jeśli macie jakieś uwagi dotyczące poradnika piszcie na PW.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
Picior
70 cm3
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pelplin (złodziejowo)
|
Wysłany:
Czw 17:43, 26 Sty 2006 |
 |
Tak Baza , A może opowiesz jak zrobic taki trik żeby człowiek sie nie skapnoł kiedy mu kluczyki ktoś podjebał na stacji benzynowej
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Yeti
Prezes
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 12:08, 29 Sty 2006 |
 |
heeheh dobre pamiętam ten motyw:P
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mazurekaeroxptr
50 cm3
Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Śro 15:32, 01 Mar 2006 |
 |
Nieweim czy moge dodać coś od siebie ale spróbuje!!
Stoopie
Jest to jeden z najłatwiejszych z trickow do opanowania, nie wliczają w to bączków, palenia gumy czy innych podobnych.Stoopie(stójka) najlepiej wychodzi, kiedy znamy już nasz sqter. Umiemy hamować przednim hamulcem i znamy wagę naszego sqtera. Naukę zaczynamy na zamkniętym terenie z utwardzoną oraz równą nawierzchnią. Np. po piasku skuter będzie się ślizgać, co z dużych prędkości kończy się upadkiem. Jazda po drogach publicznych z kołem oderwanym od podłoża jest zabroniona. Z prędkości rzędu 20km/h, następnie 30km/h i tak dalej, hamujemy. Gdy znamy rekcje hamulca możemy zacząć odrywać tylne koło od ziemi. Należy się zaprzeć nogami o obudowę kolumny kierownicy, zsunąć się jak najbardziej do przodu i przyciskać szybkim jednostajnym ruchem klamkę przedniego hamulca.Prędkość musi być idealnie dopasowana do masy skutera i siły hamowania. Jeżeli prędkość była za mała nie oderwiemy tylnego koła skutera od nawierzchni, jeżeli za duża prędkość skuter stanie pionowo, a my wyskoczymy ze skutera, który później raczej się do niczego nie będzie nadawał. Kiedy się boimy, należy puścić klamkę i utrzymać równowagę, Speed opadnie, jednak czasem jest już za późno, należy ułożyć tak, aby skuter w nas nie uderzył. Najlepiej zacząć od kilkucentymetrowych podrywów, a dopiero później zacząć spektakularne akrobacje.
UWAGA!Wykrzyknik!!Nie ponosze odpowiedzialności za szkody na sqterze i ciele spowodowane artykułem o tricku stoopie!!mazurekaeroxptr
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |